Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Tina Rytterlund - 18 juli 2010 13:34

En sann vän & min sambo sa att jag inte bör gå ut & springa ikväll, jag bör istället lugna ner mig & prova imorn i stället när benen kanske fått lugna sig. Man kan ju säga att det vart en vilo-dag idag iaf.. trots mitt försök till att träna. Jag tänker i stället springa min runda & klocka den imorgon..


Ni kanske undrar varför jag inte gör som jag tänkt utan lyssnar på andra, men det är enkelt. Min sambo har tränar i såå många år så han vet vad som bör fungera. Visserligen är vi alla olika men jag känner att det kanske är det bästa för mig att följa hans råd. Min vän har kört hård träning länge nu & är det någon som kan imonera på mig så är det DU SANNA! Jag & Sanna är väldigt lika inom området att må bra & se bra ut så jag tar in det hon säger, & samma sak med henne så sitter hon på mer erfarenhet än mig.


 


Mitt mål för imorgon är att komma under 26.5min

Av Tina Rytterlund - 18 juli 2010 11:46

Idag vart träningen inte som jag ville. Vi skulle börja med att springa till utegymet & sen skulle jag springa tillbaka hem också. Men efter bara 20m kände jag hur det riktigt sög i låren efter gårdagens träning, då jag sprang på vilja sista biten för att jag hade sån träningsvärk. Skulle nog ha låtit kroppen vila idag.


Så... min träning vart lite slapp löpning & lite armträning eftersom att mitt humör försvann lika fort som orken i benen. Fick peppning av min sambo att "allt är bättre än ingenting" & det ska jag nog komma ihåg tills nästa gång.


Men mina 3 ggr 15 latsdrag var i allafall en förbättring mot förra gången då jag mest kollade hur allt funkade (Gym-vilsen som jag är)   

Tack vare att jag vart besviken på dagens pass så kanske jag tar mig ut på ytterligare ett löp-försök ikväll. Om så blir fallet tarjag 2st vilodagar så att kroppen hinner fatta vad som händer   


 


Nu är det städning som gäller.. Sen blir det middag hos svärföräldrarna & efter det fika med John & Maria för att planera semestern. Vi kommer mesta dels att vara i stugan i Blekinge, men trots detta ska jag fortsätta min träning. I stugan har jag 2st rundor varpå en är 4km & den andra är 7.5km Passar utmärkt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Dags att sätta träningen som en viktig del i min livsstil. Innan har jag alltid haft alldeles för höga krav/mål så det varit chanslöst för mig att uppnå dem, men nu ska jag börja med små realistiska mål & sen får jag se vart det slutar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards